Tiden går, rekkevidden på Facebook består!
Norske Facebook-sider når like mange mennesker uten å betale som de gjorde i 2016. Myten om at det blir vanskeligere for sider å nå ut på Facebook er feil!
Den gjennomsnittlige organiske rekkevidden for norske Facebook-poster var 32,5% i 2017. Den virale rekkevidden var 33,6%. Totalt sett betyr det at poster fra norske Facebook-sider i gjennomsnitt når 66,1% av det antallet mennesker som liker siden uten å betale for promotering. Dette er omtrent det samme som i 2016 (66,6%).
Rapporten Facebook-effekt 2017 er resultatet av en analyse av 569.000 poster fra norske Facebook-sider fra 2017. Rapporten gir et detaljert bilde av hvilken effekt norske virksomheter fikk av sine Facebook-sider. Postene er fra over 2500 Facebook-sider i 128 ulike bransjer.
I rapporten kan du blant annet lese om:
- Hvor mange mennesker når norske virksomheter med sine Facebook-poster?
- Hva påvirker rekkevidden?
- Hvilke posttyper fungerer best?
- Hvilke poster skaper mest engasjement?
- Hvordan driver du mest trafikk til nettsiden din fra Facebook?
- Hvor mange ser egentlig på videoene du deler?
- Hvilke bransjer gjør det bra, og hvilke gjør det ikke så bra?
Facebook-effekt 2017 er gratis, og kan lastes ned nedenfor.
Vil du ha en analyse av din egen side og tilhørende bransje, så koster det kr. 2.990,- (eks. MVA). Da får du en 36-siders detaljert rapport med analyse av hvilken effekt siden din hadde og en sammenligning med andre sider i samme bransje.
Ta kontakt på sl@areca.no hvis du ønsker analyse av siden din.
Registrer deg her, så får du Facebook-effekt 2017 tilsendt gratis:
[mc4wp_form id=»1217″]
Bra rapport med paradoksale tall fra mediebransjen. Jeg anbefaler folk å lese.
Takk, Det var hyggelig å høre 🙂